מחקרים

טיפול לצלקות היפרתרופיות של הידיים במטופלים לאחר כוויות

נמצא כי טיפול בשיטת אלקטרופוטוביומודולציה, המשלב טיפול עם אנרגיה המבוססת על גלי רדיו עם הבזקי אור בעצימות גבוהה, מספק תוצאות טובות עבור מטופלים עם צלקות היפרתרופיות בידיים לאחר כוויה

טיפול בצלקות היפרתרופיות בידיים הינו אתגר טיפולי משמעותי עבור מנתחים פלסטיים ודרמטולוגיים המתעסקים בשחזור איברים, ועל כן יש צורך בפיתוח טיפול עמיד יותר עבורם. עם זאת, טיפולים עם מכשירים לא-אבלטיביים, הבזקי אור בעצימות גבוהה וסוגים שונים של לייזרים החלו להדגים תוצאים מבטיחים, כך שכמעט ניתן לומר שיש טיפול יעיל ואמין. הקידמה באנרגיה המבוססת על תדירות גלי רדיו הביאה לחידוש בטיפולים מבוססי אופטיקה. זרם של גלי רדיו מביא להתחממות של רקמות שונות לפי מאפייני התגובה החשמלית עם כל סוג של רקמה. מטרת מחקר זה הייתה להעריך את שביעות רצון המטופלים, בטיחות הטיפול והיעילות הקלינית של טיפול אלקטרופוטוביומודולציה (שילוב של הבזקי אור בעצימות גבוהה ואנרגיה של גלי רדיו) לצורך טיפול בצלקות היפרתרופיות בידיים לאחר כוויה.

במחקר פרוספקטיבי זה נכללו 56 נבדקים אשר התייצגו עם צלקות היפרתרופיות של הידיים בין התאריכים מרץ 2013-ינואר 2020.

תוצאות המחקר הדגימו תוצאות מצויינות עבור 33 (58.9%) נבדקים, תוצאות טובות עבור 18 (32.2%) נבדקים ותוצאות סבירות עבור חמישה נבדקים (8.9%). אף אחד מהנבדקים במחקר לא סיים טיפול עם תוצאות בלתי מוצלחות.

מסקנת החוקרים הייתה כי שימוש באנרגיה המבוססת על גלי רדיו בשילוב עם הבזקי אור בעצימות גבוהה לצורך טיפול בצלקות היפרתרופיות של הידיים מספק תוצאות מוצלחות עבור מטופלים עם גווני עור שונים.

מקור:

Elmelegy, Nader Gomaa MD. Hypertrophic Scars of the Hand: The Role of Electrophotobiomodulation Theory as a Recent Line of Treatment. Plastic and Reconstructive Surgery 151(2):p 375-383, February 2023. | DOI: 10.1097/PRS.0000000000009962

נושאים קשורים:  מחקרים,  צלקות,  טיפול בצלקות,  טיפול בגלי רדיו,  כוויות
תגובות