חדשות

שר הבריאות: "נשפר את השירות הרפואי לצורכי הקהילה הלהט"בית"

שר הבריאות הציג שורת צעדים לשיפור השירות והתאמת מערכת הבריאות לצורכי הקהילה הטרנסית: קיצור התורים לניתוחים להתאמה מגדרית, הכשרת צוותים רפואיים למפגשים עם להט"ב והקלה באישורים לטיפולים

שר הבריאות ניצן הורוביץ. "יש מצוקה של ממש בזמינות של הניתוחים לשינוי מין". צילום: מרים אליסטר/ פלאש 90

בתום פגישה עם נציגי הקהילה הטרנסית, הציג היום (ג'), שר הבריאות ניצן הורוביץ שורה של צעדים לשיפור השירות, והתאמת המערכת לצורכי הקהילה הטרנסית, וביניהם: קיצור התורים לניתוחים להתאמה מגדרית, הכשרת צוותים רפואיים למפגש עם להט"ב והקלה במתן אישורים לטיפולים.

"לכבוד הוא לי לפעול למען הקהילה הטרנסית. זה מאבק על החופש, פשוט להיות מי שאתה, זו מלחמה על החיים", אמר השר הורוביץ. "הקשיים שסטרנג'דרים מתמודדים איתם הם עצומים. אין כמעט טרנסית שלא חטפה צעקות, קללות ואלימות פיזית. עבור טרנסים וטרנסיות, זה דבר שבשגרה", אמר השר הורוביץ. "הציבור הטרנסי משלם את המחיר הכבד והאכזרי ביותר. זו קהילה שמחצית מחברי ניסו להתאבד לפחות פעם אחת, רבים קיפחו את חייהם בגלל גילויי השנאה כלפיהם".

לדברי שר הבריאות, "יש מצוקה של ממש בזמינות של הניתוחים לשינוי מין. ניתוחים להתאמה מגדרית הם לא ניתוחים קוסמטיים אלה הם ניתוחים משני חיים וניתוחים מצילי חיים. אנו נרחיב את מספר הניתוחים ונקצר את התורים לניתוחים החשובים האלה כאן בישראל. נשפר את השירות הרפואי, ונתאים אותו לצורכי הקהילה הגאה, והקהילה הטרנסית בפרט. נפעל להקצאה מתאמי טיפול שילוו בהליך שינוי המין, ויקלו על המטופל ככל האפשר.

"נכשיר את הצוותים הרפואיים במערת הבריאות הציבורית למפגש עם הקהילה הגאה, לצרכים הייחודיים שלה, להתאמות המקצועיות ולרגישויות הנדרשות. בנוסף, נקדם מתן מענה רפואי ראוי לקהילה על ידי משרד הבריאות וקופות החולים, ונקל על הליך האישור של ניתוחים וטיפולים נדרשים בהליך הכולל של שינוי המין".

בסיכום הדברים אמר השר: "אמשיך ואפעל, במשרד הבריאות ובשיתוף עם המשרדים הרלוונטיים ליישום מסקנות דו"ח הצוות הבין-משרדי לקידום הקהילה הטרנסית, בראשות המשנה ליועמ"ש לשעבר דינה זילבר. הצעדים שאנו עושים היום הם צעדים חשובים מאוד, אבל יש עוד עבודה רבה".

נושאים קשורים:  להט"ב,  טרנסג'נדרים,  חדשות,  הקהילה הטרנסית,  ניתוח להתאמה מגדרית,  שר הבריאות ניצן הורוביץ
תגובות