חדשות

פיתוח ישראלי חדשני: טיפול ביולוגי בפצעים קשיי ריפוי

בעזרת שימוש בדם של המטופל עצמו, מוצר ביולוגי מתקדם שפותח על ידי חברת סטארט אפ ישראלית מצליח להביא לריפוי פצעים כרוניים קשים על רקע סוכרת או ליקויים בכלי הדם

ActiGraft. קיט לסגירת פצעים שלא נרפאו בשיטות אחרות במשך תקופות ארוכות. צילום: RedDress

פצעים כרוניים הם בעיה המשפיעה קשות על איכות חייהם של חולים וקשישים בארץ ובעולם. פצעי לחץ, פצעי סוכרת ופצעים הנובעים מסיבוכים בכלי הדם, גורמים סבל עצום למטופל ועלולים להזדהם ולהידרדר לנכות, לקטיעת גפיים ואף לסכנת חיים. על אף שפע מוצרים ושיטות, לעתים קרובות הפצעים האלה אינם מתרפאים גם לאחר חודשים ואפילו שנים.

ActiGraft, פיתוח ביולוגי ישראלי חדש, סטארט אפ של חברת RedDress, מצליח לסגור פצעים קשים ומציע למטופלים מענה לבעיה. "אקטיגרפט", המאושר על ה-FDA ומשרד הבריאות, נוצר בשיתוף מומחי רפואה לאור מחקר מעמיק ומטפל בשורש הסיבה המעכבת את ההחלמה: אספקת דם לקויה לאזור הפגוע ועידוד הגוף לבצע תהליכי ריפוי. בטכנולוגיה זו מייצרים תרכובת מדמו של המטופל עצמו, המונחת על הפצעים ומביאה את הדם ישירות אליהם, תוך שהיא מעודדת זרימת דם וחידוש רקמות.

הטיפול משלב חדשנות טכנולוגיה עם חיזוק כוח הריפוי הטבעי של הגוף. ראשית, נלקחת מהמטופל כמות דם קטנה ומוזרקת אל תבנית קרישה' ייחודית. בתוך שמונה דקות נוצרת רקמה טבעית של קריש דם, עשויה דם טרי של המטופל עצמו, כך שהיא בעלת  סיכוי מירבי להשתלב בגוף, והיא מונחת על הפצע ונחבשת יחד איתו.

הנחת הרקמה והחבישה אורכת כעשר דקות בלבד, אך השפעתה ארוכת טווח. רכיביו הביולוגיים של "אקטיגרפט" בונים מחדש את הסביבה הטבעית הדרושה להחלמה, מסייעים ליצירת כלי דם בריאים ומגיבים, ומקדמים בסופו של תהליך את החלמת הפצע וסגירתו. המוצר מוחלף מדי שבוע לזירוז הריפוי.

פרופ' יוסי חייק, מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית והמרכז הארצי לטיפול נמרץ כוויות ב"שיבא", מסר כי "במסגרת הטיפול בחולים קשים עם פצעים קשיי ריפוי נעשה שימוש במוצר גם בחולה אוטואימוני עם פצעים קשים שאינם מחלימים ללא אפשרות אף לגידול עור. בעזרת המוצר רופאו באופן מוצלח פצעים אשר עד כה החמירו בלבד במקביל להמשך הטיפול הסיסטמי שקיבל החולה".

מדובר במוצר הביולוגי היחיד בתחומו המשווק בלעדית בישראל על ידי חברת RdeSolutions לאחר שנוסה בהצלחה במרפאות בארה"ב וקיבל את אישורי הבטיחות של ה-FDA (ארה"ב) ו-CE (אירופה). כ-72% מהמקרים הקשים שטופלו באמצעותו הראו ריפוי מלא וסגירת פצעים שלא נרפאו בשיטות אחרות במשך תקופות ארוכות. המוצר אושר לשימוש על ידי משרד הבריאות ונמצא בשימוש בבתי חולים מובילים בארץ ובמרפאות פצע.

נושאים קשורים:  פצעים קשיי ריפוי,  פיתוח ישראלי,  פרופ' יוסי חייק,  חדשות,  ActiGraft
תגובות