טדגלוטייד

נתונים מהעולם האמיתי: ניסיון עם טדגלוטייד במטופלים עם תסמונת מעי קצר

מחקר פרוספקטיבי בחן את יעילות ובטיחות השימוש בטדגלוטייד בילדים עם כשל מעי כתוצאה מתסמונת מעי קצר

07.10.2020, 12:59

מחקר פרוספקטיבי, שפורסם ב-Journal of Pediatric Gastroenterology and Nutrition, בחן את השימוש בטדגלוטייד במטופלים פדיאטריים הסובלים מתסמונת מעי קצר ממספר בתי חולים בספרד.

במחקר השתתפו 17 ילדים עם כשל מעי הקשור בתסמונת מעי קצר אשר טופלו עם טדגלוטייד. המשתתפים קיבלו טדגלוטייד תת עורי במינון 0.05 מ"ג לקילוגרם ליום. בוצע רישום של הנתונים הדמוגרפיים של המשתתפים כמו גם שינויים בצורך בתזונה פרנטרלית, אובדן צואה ורמות ציטרולין בתחילת המחקר ובחודש 3, 6 ו-12 למחקר ותופעות לוואי.

בתחילת המחקר המשתתפים קיבלו השלמה פרנטרלית של 55 מיליליטר לקילוגרם ליום ו-33 קילו-קלוריות לקילוגרם ליום בממוצע. שני מטופלים קיבלו תמיסה הידרואלקטרולית בלבד.

תוצאות המחקר הראו כי 12 מתוך 17 משתתפים השיגו גמילה מלאה מתמיכת תזונה פרנטרלית לאחר שנת טיפול. שלושה משתתפים לאחר שלושה חודשי טיפול, ארבעה לאחר שישה חודשי טיפול וחמישה לאחר 12 חודשים. משתתף אחד הפסיק טיפול לאחר שנה בשל העדר שינוי בצורך בהזנה פרנטרלית ובאובדן צואה. המשתתפים הנותרים הפחיתו את כמות התזונה הפרנטרלית ב-50%.

בהיבט תופעות לוואי, משתתף אחד סבל מאירוע של כוליציסטיטיס ומשתתף נוסף עם מחלת לב קיימת פיתח אי ספיקת לב.

החוקרים מסכמים כי טדגלוטייד נראה כטיפול יעיל ובטוח בחולים פדיאטריים עם תסמונת מעי קצר. התוצאות בעולם האמיתי טובות אף מאלו שהודגמו במחקרי דגל קליניים ובחולים מבוגרים.

מקור:

Boluda, E.R. et al. (2020) Journal of Pediatric Gastroenterology and Nutrition doi: 10.1097/MPG.0000000000002899

מוגש בחסות חברת ניאופרם ישראל

64-SEP-2020

נושאים קשורים:  טדגלוטייד,  מעי קצר,  כשל גסטרואינטסטינלי,  בטיחות,  ילדים,  עולם אמיתי,  מחקרים