חדשות

החיסון נגד HPV הוריד שיעור קונדילומה בנשים בישראל, אך לא בגברים

כך מצא מחקר שנערך ב"מכבי שירותי בריאות" בעשור האחרון; בקרב גברים נשאר הממוצע על 260 מקרים חדשים בשנה ל-100,000 גברים, בעוד בנשים ירד השיעור מ-210 לפני החלת החיסון ל-147 באחרונה

חיסון נגד נגיף הפפילומה האנושי, HPV (צילום: אילוסטרציה)

מחקר שנערך ב"מכבי שירותי בריאות" בקרב כלל מבוטחי הקופה, כשני מיליון איש ושנמשך עשר שנים, בחן את שכיחות הופעת יבלות (קונדילומה) על אברי המין, הנגרמות בשל וירוס הפפילומה.

"ידיעות אחרונות", המדווח על כך הבוקר (ב'), מסר כי על פי ממצאי המחקר, מדי שנה נדבקים על פי הערכה כ־11 אלף גברים ונשים ביבלות אלה, והן נפוצות יותר בגברים מאשר בנשים.

בדיווח נמסר כי עורכי המחקר ערכו בדיקה לגבי שתי תקופות: לפני ואחרי שהחיסון נגד נגיף הפפילומה האנושי (HPV) הוכנס לביטוח המשלים. הממצאים הם שאצל גברים לא חל כל שינוי: לאורך כל התקופה נרשמו 260 מקרים חדשים בשנה, על כל 100,000 גברים. אצל נשים, לפני הכללת החיסון היו 210 מקרים חדשים לכל 100,000 נשים, ואחרי הכללתו ירד שיעור זה ל־147 מקרים.

עורך המחקר, ד"ר אדוארדו שכטר, רופא נשים ומומחה לצוואר הרחם, אמר לעיתון: "קיימת מודעות נמוכה לחיסון של גברים. אני מטפל באופן יומיומי בגברים שנדבקו ביבלות מין יותר מאשר בנשים. הסיבה לכך: המודעות לחיסון בקרב גברים נמוכה. כדי להביא לירידה משמעותית במקרי ההידבקויות יש לחסן את כלל האוכלוסייה, כלומר גם גברים".

גם פרופ' שמואל לוריא, רופא בכיר באגף נשים ויולדות בבית החולים "וולפסון" בחולון, נמסר בדיווח אמר: "מחקרים מבוקרים הראו שכתוצאה מהשימוש בחיסון חלה ירידה בהימצאות הקונדילומה אצל נשים וגברים כאחת".

נושאים קשורים:  חדשות,  קונדילומה,  יבלות,  איבר מין,  חיסון,  HPV,  מחקר,  ישראל,  וירוס הפפילומה האנושי – HPV
תגובות
אנונימי/ת
05.03.2018, 19:58

אם אצל הנשים השיעור ירד ואצל הגברים לא- עולה השאלה איך הגברים נדבקו. ההסבר האפשרי הוא שכל הגברים נדברו מאותן נשים.ספורות...

אנונימי/ת
05.03.2018, 21:37

... או זה מזה...