חדשות

דיווח ב"הארץ": מעלית אשפה משמשת להעברת מטופלים וציוד במרכז הרפואי "בילינסון"

דוברות "ביליניסון" מסרה בתגובה: "מדובר בחריגה מנהלים. הנהלת בית החולים רואה את השימוש הזה במעלית אשפה בחומרה רבה והנהלים בנושא יחודדו"

בית החולים בילינסון במרכז רבין בפתח תקווה (מקור: ויקיפדיה)

חולים וציוד רפואי למחלקות אשפוז בבית החולים "בילינסון" הועברו במעלית המיועדת לפינוי אשפה בלבד; כך מדווח הבוקר (ה') "הארץ", ומציין כי בידיו עדויות על מקרים כאלו. בדיווח נמסר, כי אנשי צוות רפואי משתמשים לעתים במעלית לפינוי אשפה כשהם נושאים עמם מכשירים רפואיים. אחד העובדים אמר לעיתון כי מדובר בעניין של שגרה.

על פי הדיווח, מיטות מטופלים מוסעות במעלית אשפה והסעת חולים בה מגדילה סיכון שייחשפו לזיהומים, בעיקר לגבי מטופלים שהמערכת החיסונית שלהם מוחלשת, חולים מחוברים לצנתרים ולמכשור פולשני אחר או כאלה שיש להם נגעי עור חשופים.

העיתון תיאר בדיווח אנשי צוות שמעבירים חולים במסדרון שתחילתו במיון וסופו במתחם השירות שבו מותרת נוכחות אנשי מנהלה בלבד – ודרך מתחם זה מועברים מזון, כביסה ואשפה ב-4 מעליות כשכל אחת נושאת שילוט שמגדיר את השימוש בה.

בדיווח מתוארת עדות שקיבל העיתון על חולה סרטן שהגיע לבית החולים עם זיהום חמור ו"נכנס למעלית מטונפת". סניטר אמר לחולה כי אין דרך אחרת להגעה ליחידת הטיפול. עובד בבית החולים אמר לעיתון כי במעלית האשפה מוסעים חולים וציוד וגם מתבצעת תנועת אנשי צוות כשגרה, בעיקר כאשר המעליות להסעת חולים אינן תקינות או עמוסות.

כתב "הארץ" עידו אפרת דיווח, שראה השבוע אחיות עם מכשירים לבדיקת חום ולחץ דם של חולים עולות במעלית אשפה – לאחר שהוצאה ממנה קודם לכן עגלת זבל עמוסה.

תגובת דוברות "בילינסון" שמצוטטת בדיווח: "מדובר בחריגה מנהלים. הנהלת בית החולים רואה את השימוש הזה במעלית אשפה בחומרה רבה והנהלים בנושא יחודדו".

העיתון גם הביא את תגובת משרד הבריאות: "השימוש במעלית לפינוי אשפה בלבד איננו מעוגן בנוהל בחוק או בתקנה מאחר שהוא מוכר כפעילות סבירה. הופתענו. בביקורות תקופתיות שהמשרד עורך בבתי חולים מעולם לא נצפה שימוש במעלית אשפה לייעוד אחר".

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "בילינסון",  זיהום,  אשפה,  הארץ
תגובות