חדשות

כנס רפואי שיתמקד בטיפולים חדשניים לצלקות יתקיים השבוע בתל-אביב

את הכנס יזמו המחלקות לרפואת עור וכירורגיה פלסטית ב"איכילוב", והוא יחשוף בפני 300 הרופאים שישתתפו בו את מיטב הטכנולוגיות והשיטות הרפואיות המתקדמות לשם טיפול בצלקות

תקריב על עור (צילום: אילוסטרציה)

כנס רפואי בינלאומי שבמהלכו יתבצעו טיפולים חדשניים בצלקות יתקיים ביום רביעי הקרוב (22 בפברואר) ביוזמה משותפת של המחלקות לרפואת עור וכירורגיה פלסטית במרכז הרפואי "תל-אביב איכילוב". המארגנים מסרו, כי מדובר בכנס ראשון בישראל המוקדש לסוגיה זו. הוא יתקיים במלון "דן" בתל אביב.

בשני מושבי הכנס יעסקו בטיפולים הניתוחיים והלא ניתוחיים בצלקות, שנוצרו בין השאר באירועי טראומה, בנפגעי טרור ובקרב חיילים שנפצעו בקרב. בישראל נצבר ניסיון רב בנושא הזה, נמסר.

"לצוותים הרפואיים בישראל יש ניסיון עשיר בטיפול בצלקות, ובכל זאת אף פעם לא התקיים כנס ייעודי לנושא הזה"

המארגנים מסרו, כי למעלה מ-300 רופאי עור ופלסטיקאים מכל מחלקות בתי החולים בארץ הודיעו על בואם, וכן כמה מטובי המומחים מארה"ב ואירופה. הם יציגו את מיטב הידע העדכני ביותר בפתוגנזה ובטיפול בצלקות.

המושב הראשון יוקדש לצדדים האישיים והרגשיים של אנשים עם צלקות. במושב זה תספר נפגעת אירוע טרור את סיפורה האישי. היא נפצעה קשה ב-1987. במהלך הכנס היא תעבור טיפול חדשני ראשון בצלקות לצורך הדגמה לרופאים.

המושב השני יכלול סדנאות מעשיות ב-3 מוקדים. בכל מוקד יתקיים מפגש של רופא עם מטופל הסובל מצלקות. לאחר הצגת המטופל, הרופא יבצע בשידור חי מחדר הרופא טיפול בצלקות שונות – כאלו שנוצרו בעקבות כוויות, אירוע טראומה, ניתוחים וגם אקנה. שידור ישיר של כל טיפול יועבר למשתתפי הכנס.

ד"ר אופיר ארצי, מנהל המרכז המשולב לאסתטיקה ב"איכילוב" (צילום: "איכילוב")

ד"ר אופיר ארצי, מנהל המרכז המשולב לאסתטיקה ב"איכילוב" (צילום: "איכילוב")

לאחר הכנס, במסגרת המרכז המשולב לאסתטיקה במחלקת עור ב"איכילוב", יימשכו הטיפולים שהודגמו, והתוצאות הטיפוליות יוצגו לרופאים בכנס הבא, המתוכנן להתקיים בעוד שנה.

ד"ר אופיר ארצי, מנהל המרכז המשולב לאסתטיקה ב"איכילוב" ויוזם הכנס, אמר: "צלקת מהווה סיבוך שכיח של תהליך ריפוי פצע. צלקת מהווה בהחלט תחלואה אסתטית, תפקודית ופסיכולוגית. ב-20 השנים האחרונות חלה התקדמות עצומה בהבנת הפתו-פיזיולוגיה של צלקות שונות ובמקביל התפתחו שיטות ופרוטוקולי טיפול. הכנס יחשוף לצוותים הרפואיים בישראל ולמומחים שמגיעים מחו"ל את מיטב הטכנולוגיות והשיטות הרפואיות המתקדמות לשם טיפול בצלקות. לצוותים הרפואיים בישראל יש ניסיון עשיר בטיפול בצלקות, ובכל זאת אף פעם לא התקיים כנס ייעודי לנושא הזה".

תכנית הכנס

נושאים קשורים:  חדשות,  כינוס,  צלקות,  טיפול,  המרכז הרפואי איכילוב-תל אביב
תגובות