חדשות

רופאי עור בארה"ב קיבלו כ-34 מיליון דולר מחברות התרופות בשנת 2014

מאמר שהתפרסם בכתב עת מקצועי מעלה, כי רק 10% מרופאי העור ב-2014 קיבלו יותר מ-90% מהכסף, שכלל גם מימון מחקרים, ייעוץ, אך גם תשלום בעבור הרצאות והוצאות אירוח

ייצור תרופות, תעשיית התרופות (צילום: אילוסטרציה)

רופאי עור בארה"ב קיבלו בשנת 2014 מחברות תרופות כ-34 מיליון דולר, הכוללים מימון מחקרים, ייעוץ, הרצאות מוזמנות ותגמולים כמו ארוחות צהריים או הטבות נוספות.

מחקר בנושא פורסם בשבוע שעבר בכתב העת JAMA Dermatology, והוא מבוסס על ניתוח נתונים של שירותי הבריאות "מדיקר" ו"מדיקאייד". לפי הדיווח, תעשיית התרופות והמכשור הרפואי הוציאה בשנת 2014 6.5 מיליארד דולר על רופאים בכל התחומים.

על-פי המחקר - רק 10% אחוז מבין 8,333 רופאי העור שנבדקו בו, נהנו מ-90% מסך הכסף שהוקצה להם על ידי חברות התרופות. כתב העת מציין, כי חלק גדול מהתקציב הוקצה כדי לקדם תרופות מותג חדשות.

הסכום החציוני לרופא היה אמנם 298 דולר, אבל היו גם רופאים שקיבלו מעל 93 אלף דולר, נכתב בדיווח. מרבית הרופאים, 63%, קיבלו פחות מ-500 דולר כל-אחד. החישוב כולל אירוח (אוכל ומשקאות) על חשבון החברה, מימון נסיעות, תשלום בעד הופעה בכנסים או בהרצאות, פעילויות ייעוץ שונות, מימון מחקרים והדרכה.

ד"ר האו פנג, מתמחה ברפואת עור במרכז הרפואי "לאנגון" שבניו-יורק, אחד ממחברי המאמר, אמר כי "מה שמדאיג בתופעה הזאת היא שמדובר ב'אנוכיות ואפילו מרמה' כלפי המטופלים". לדבריו, רופאי העור המקבלים מאות אלפי דולרים מחברות התרופות נמצאים ב"ניגוד עניינים ברור", שיש לדווח עליו למטופלים.

נושאים קשורים:  חדשות,  תעשיית התרופות,  תשלום,  רופאי עור,  אתיקה,  אירוח
תגובות